GLOBO HEGALARIAK

    Saiatu al zarete inoiz ideiak irudi bihurtzen? Nola komunika daitezke errepresentazio grafiko bakarrean ahoz adierazteko ehundaka hitz behar dituzten azalpenak? Ez da lan samurra, ez; baina lor liteke, baita prozesua, dibertigarri egin ere.

       Aurreko astean Bilbon izan ginen UPV/EHUk eta Urban Elikak antolatutako Hezkuntza Berrikuntza Ikerketa Kongresuan. Hainbat aditu eta ikerlariren ekarpenak entzutearekin batera, guk ere gehitu genuen gure hondar-alea, eta GAZEn nola lan egiten dugun erakutsi genuen poster baten bidez.

         Horretarako, baina, erronka berezia jarri genion geure buruari: hitzez baino, irudi bidez azaltzen saiatuko ginen gure ikas-prozesua. Modu horretan  jende gehiago erakarriko genuela usteta, batetik, poeta samarrak bagarelako eta irudi bidez pentsatzea gustatzen zaigulako, bestetik. Hala, globo baten metaforaz baliatu ginen errepresentazioa ikusgarriagoa egiteko.

poster_kongreso_EUSKARAZ

      Globoak hegalariak dira, altura hartzen dutenean ikuspegi zabala lortzen dute, arranoaren perspektiba; lekuz mugitu daitezke, dena miatu, baina berriz ere lurrera itzultzen dira deskantsatzera. Berdina gertatzen da proiektu honetan sartzen garen guztiokin: gure gizartean gertatzen dena ikusten saiatzeko, diziplina eta instituzio ezberdinetako pertsonak igotzen gara globora eta guztion artean ikuspegi zabalago batez irakurtzen dugu egunerokoan gertatzen zaiguna. Ez dugu ilargiraino doan tramankulurik nahi, gero gure etxea non dagoen ikusteko aukerarik emango ez badigu. Deskantsua lurrean hartzen duten garraiobideak dira guri gustatzen zaizkigunak.

  Txorien lekutik arazoak identifikatzen ditugunean, beste globo baten bila jaisten gara behera, baina elkarrekin gora igotzeko jarraian. Beste globoa eragile sozialena izaten da. Beraiek, lehendik ere, badabiltza berain kasa funtzionamenduan, baina batera hegan egitean erronka berriak definitu eta problematikei erantzun berriak elkarrekin ematen saiatzen gara. Bide horretan, elkar konbentzitzeko eta adostasuna bilatzeko moduak topatu behar izaten ditugu. Finean, helburu bera baitugu: behera jaistean, errealitatean eragin ahal izatea.

        Prozesu guzti honetan zehar hegan egiteko ahalmena suak ematen digu; gaitasunek, konpetentziek, ematen digute mugitzeko indarra. Sua kontrolatzen ikasi egiten den modu berean, globoa gidatzen ere ikasi egiten da, ordea, eta airean baino ez da ikasten gidari izaten. Zentzu horretan, gure gaitasunei esker mugitzen gara, baina, aldi berean, ahalmen gehiago eskuratzen ditugu bidaia aurrera doan heinean.

       Globoan izandako esperientziari esker gure egunerokoa ikusteko ikuspegi zabalagoak lortzen ditugu, bakoitzak gure ekarpentxoa egiten dugula sentitzen dugu eta ikasgelan ikasitakoa errealitatean aplikatu dezakegula ikusten dugu. Ibilbideari esker, ezagutza ez dela isolatua eta estatikoa konturatzen gara; aitzitik, sare konplexu baten baitakoa dela eta etengabe eguneratzeko beharra duela.

IMG_20160525_142221

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s